Finns det någon kvar?

Hej alla! Jag vill först be om ursäkt till alla som verkigen tror på mig. Tro mig, jag har verkligen haft ångest över att jag inte har bloggat de senaste två månaderna. Jag har ingen riktig förklaring till det egentligen. Jag antar att jag bara har ett fåtal läsare kvar, men det har ingen betydelse. Jag vet att ni som verkligen tror på mig på riktigt finns kvar här. De senaste månaderna har gått fram och tillbaka. En vecka onyttigt utan träning, sen får jag motivation en vecka igen, osv. De senaste veckorna har spårat totalt. Jag söker motiation från allt möjligt, men jag lyckas aldrig hitta den. Jag vet inte vad jag väger just nu, för jag har inte vägt mig sedan sist jag bloggade. Jag vet inte om jag vill göra det på ett tag nu heller. Jag är rädd för att jag ska bli ännu mer deprimerad. Jag behöver inte det just nu.
 
Jag har börjat min utredning för ADD nu i alla fall. Jag vet inte om jag har berättat för er tidigare att jag troligen har det. Jag har fått reda på nu i alla fall att jag har en kognitiv funktionsnedsättning. Allt känns så mycket lättare nu på något vis. Jag har en förklaring på varför jag har svårt med vissa saker. Varje gång jag har möte med min psykolog så längtar jag. Hon är helt underbar, och det känns verkligen som att hon förstår mig! För er som inte vet vad kognitiv funktionsnedsättning betyder så tänkte jag skriva ett till inlägg lite senare och berätta vad det betyder.
Jag tänkte även göra ett inlägg i morgon och lägga ut lite bilder från de senasta månaderna, för att berätta vad jag har gjort osv.
 
Det jag ville komma fram till med det här inlägget är i alla fall att jag är redo nu för att börja blogga igen! Jag mår bra av att blogga, och jag måste sluta gömma mig. även de dagar då det går dåligt. Men jag är allvarligt lite rädd för era kommentarer de gånger jag avslöjar att jag har ätit dåligt. Jag vet, jag kan inte förvänta mig annat än både negativa åsikter och positiva. Men jag är så duktig på att bara se de negativa, jag glömmer så lätt bort att det faktiskt finns människor som tror på mig. Men nu vet ni i alla fall, att viljan finns kvar. Det är bara orken att ta tag i detta som är så svårt. Jag är så jävla bekväm! Jag måste få ett slut på detta. Jag är trött på att alltid behöva planera allt. Men ändå vet jag att det endast är det som gör att jag får riktig ordning i hjärnan. Allt blir bara huller om buller annars, och jag ger upp innan jag ens hinner börja.
 
Nu ska jag lägga mig och sova! För er som läser detta, tack för att ni fortfarande vill följa min resa (trots att den kommer ta mycket längre tid än vad jag någonsin föreställt mig). Jag har insett nu att den här bloggen inte bara handlar om min viktnedgång. Den handlar mest av allt om att jag ska hitta mig själv, börja må bättre och få kontroll över mina tankar. För genom det kan jag göra precis vad jag vill.
Godnatt.

Kommentarer
Heart Anna

Jag är kvar och jag tror fortfarande på dig, ge inte upp! Jag blir alltid så inspirerad och motiverad till att själv träna och försöka med min egen viktnedgång och att ta tag i saker och ting i mitt liv när jag läser din blogg. Jag gillar att du är så ärlig och öppen i din blogg och inte bara får allt att verka så enkelt, man kan känna igen sig helt enkelt.
Hoppas att allt löser sig för dig, fortsätt bara kämpa, det är aldrig för sent, när du faller ner så är det bara att ta sig upp igen, det spelar ingen roll hur lång tid det tar, huvudsaken är att du är på väg (och nu pratar jag inte bara om viktnedgång utan om livet överhuvudtaget). Jag tror på dig, kram :)

2013-11-02 @ 13:35:36
Heart Malin Stoffers

finns kvar :)

2013-11-02 @ 14:52:48
URL: http://honsomhetermalin.se/
Heart G

Jag vill stödja dig i din kamp! kör hårt

2013-11-03 @ 12:56:42
Heart Veronica

Vi tror på dig allesammans!

2013-11-03 @ 16:20:31
Heart Sonja

Respekt till dig! Vi tror på dig!

2013-11-03 @ 17:22:03
URL: http://bakamedsonte.blogg.se
Heart Sonja

Respekt till dig! Vi tror på dig!

2013-11-03 @ 17:22:04
URL: http://bakamedsonte.blogg.se
Heart Therése

Jag har till och från läst din blogg och varit lite besviken över att det inte kommit några uppdateringar på ett tag. Idag tänkte jag att nu kollar jag en sista gång och då fanns du där igen =) Kul att du än en gång känner dig peppad att köra. Jag genomgår mycket av samma saker som du. Har själv börjat min viktresa och börjat blogga om den men har på sistone tappat motivationen och kämpar för att få tillbaka den. Vi kommer båda två att klara detta! Jag tror på oss och jag kommer fortsätta besöka din blogg =)

2013-11-04 @ 16:07:09
URL: http://mittlattareliv.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0