Försäkringsförmedlare

För ett par veckor sedan sökte jag jobb på Callup här i Gävle. De sökte tre personer till sitt team, och jag var inte så speciellt säker på att jag skulle få jobbet, eftersom det var så några de behövde. Dom skickade ett mail till mig för mer än en vecka sedan och berättade att jag skulle dit på intervju i måndags. När jag kom dit så blev jag förvånad över att det var ca 20 personer som skulle in på intervju. Då sjönk mitt självförtroende enormt, eftersom jag är jätteosäker i början, och alla andra satt och pratade och skrattade högljutt (jag sa inte ett ord till de andra under gruppinformationen). Efter informationen var det enskilda intervjuer och de ropade upp en och en. Jag var näst sist, så nervositeten hann byggas upp ännu mer, och när jag väl skulle in så satt jag nästan och skakade. Intervjuen gick helt värdelöst dåligt och när jag gick därifrån så var jag helt säker på att jag inte skulle få jobbet. Tre timmar senare ringde dom och berättade att jag hade gått vidare till nästa gallring (dom valde ut ungefär hälften i måndags som de tyckte var bra). 
 
Igår var alltså gallring nummer två, och jag gick dit och var väldigt nervös, mer än dagen innan faktiskt. Dom tog in oss i samma rum som sist, och berättade lite mer om företaget. De berättade även att vi skulle ha ett läsförståelsetest som skulle ta 15 min. Så då fick vi följa med in till ett datarum och sätta oss och svara på en massa konstiga frågor. Jag med min dåliga koncentrationsförmåga var såklart jättenervös. Men jag gjorde mitt bästa, trots att det var väldigt jobbigt. Efter det var det ännu en intervju, där man fick några minuter på sig att berätta varför man skulle passa bra på det företaget. och varför dom skulle välja just mig av alla andra. Så jag gjorde mitt bästa. Jag tänkte att hellre är jag mig själv än att låtsas vara någon annan. Men när jag väl gick där ifrån den dagen så var jag så otroligt säker på att jag INTE skulle få jobbet. Alla andra lät så självsäkra, och det kändes så självklart att just dom skulle få jobbet (eftersom dom var så framåt hela tiden). Kl halv sex igår så hade jag nästan glömt bort det där med jobbet. Jag hade till och med börja tänka ut vad jag skulle söka för jobb i stället, eftersom jag ändå inte fick det där. Men rätt som det är så ringer dom mig och berättar att dom jättegärna skulle vilja jobba med mig. Jag skakade seriöst i hela kroppen av lycka! 
 
Så från och med tisdag börjar jag jobba där, som försäkringsförmedlare/försäljare. Det är fast timlön. Jag kommer jobba måndag till torsdag 11-20, fredag 08-17. Plus den fasta lönen så får jag även ob-tillägg (eftersom jag jobbar kvällar), och provision. 
Känns så skönt, känns som att mitt liv äntligen börjar på riktigt nu. Jag får rutiner, jag får bättre ekonomi, och jag får hålla mig sysselsatt (vilket är bra eftersom jag ofta blir deprimerad av att bara sitta hemma). 
 
Men det där med att flytta hemifrån, det får vänta. Eftersom det är ett försäljarjobb så tar det ett tag innan man känner sig säker på att få stanna där till hundra procent. Jag vet att jag är bra på att sälja, och jag tror att det kommer att gå bra. Men det känns dumt att flytta, förlora jobbet, så står jag där med en massa räkningar, men inge pengar att betala dom med. Jag har inga problem med att åka in till stan varje dag. Det tar ändå bara ca 35-40 min att åka. Om det får bli som jag vill så bor jag kvar i Forsbacka till september ungefär. På tio månader hinner jag spara ganska mycket pengar, plus att jag gärna vill ha en sista sommar i Forsbacka, då jag verkligen älskar sommaren här (sjö och stor gräsmatta precis bakom mitt hus).
 
Jaja, nu vet ni vart jag ska börja jobba och hur det gick till. Nu ska jag gå och lägga mig och sova, för i morgon ska jag vara barnvakt åt två fina killar under tiden deras mamma är och tittar på inspelningen av talang!  Godnatt!
 

Kommentarer
Heart Angie

Åååååh vad roligt för dig!!

2013-11-15 @ 17:52:43
URL: http://angiestankar.blogg.se/
Heart May

Grattis!! Härligt att du inte ger upp! Jag har följt din blogg från start och även om det varit lite glest med uppdateringar ibland vill jag fortsätta följa dig och din resa. Hoppas du inte slutar blogga och lycka till!

2013-11-16 @ 18:37:13
Heart Therése

Grattis! Och lycka till med nya jobbet! Var dock snäll och ring inte mig för jag har redan försäkringar =P

2013-11-21 @ 11:59:46
URL: http://mittlattarelliv.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0