guppy!

Idag har jag sökt jobb på Callup. Jag vet att jag har lovat mig själv att aldrig mer jobba som försäljare. Men det är fast timlön (vilket betyder att jag inte behöver ha lika stor press att sälja en massa varje dag). Det betyder att även om jag inte säljer ett dugg varje dag (jag vet att jag kommer sälja), så kommer jag ändå ha 7-8000 efter skatt varje månad!
Jag är trött på att bara sitta hemma hela dagarna. Jag är trött på att behöva leva på en sån liten summa pengar varje månad. Jag har knappt råd att åka in till stan och träna. Jag har inge busskort, jag har inge pengar på mobilen. Jag har knappt råd med någonting.
 
Jag har nu bestämt mig för att jag ska börja spara en massa pengar också. Jag har drömt i flera år om att köpa ett akvarium. Men det är ju inte så billigt (när man lever på 3000 varje månad). Det är ju inte dyrt att ha fiskarna och det sen. Maten och sånt är ju jättebilligt. Men det är allt man måste köpa i början som är dyrt. Akvarium, belysning, innerpump, doppvärmare, vattenberedningsmedel, grus, mätningdon, slamsugare, medicin, växter osv. Men när man köpt allt det där så går det inte på mer än 2-300 i månaden. Det jag har bestämt mig för är i alla fall att jag till och börja med vill ha ett akvarium på ca 200-250 liter (låter betydligt mycket större än vad det är). I det ska det finnas ca 6 guppy-honor och 3 hanar, och ca 10-12 st Otocinclus. När jag känner att jag har ork (och ekonomi) så tänker jag även köpa ett akvarium på 54 liter. Dit kommer jag flytta en hona om jag ser att hon är gravid. Så har jag henne med barnen där i ca 2-3 månader tills jag flyttar tillbaka dom till det vanliga akvariumet.
 
Drömmen är att äga ca 5 akvarium. Ett finare akvarium på ca 400-500 liter med bara hanar. Det vill jag ha synligt så att alla ska se det. Anledningen till att jag bara vill ha hanar där är för att dom för det första är mycket vackrare, och för det andra för att jag vill inte att ungarna ska bli uppätna ifall dom parar sig där inne.
Det andra akvariumet ska vara ett med endast honor. Det ska vara ca 200 liter.
Jag vill även ha ett akvarium på ca 100 liter, som jag använder för att para fiskarna. Jag väljer ut ca två hanar som jag tycker är finast, också slänger jag i ca 4 honor där.
Sen vill jag ha två st akvarium på 54 liter där jag vill ha honorna och deras yngel innan de blir könsmogna.
I det största akvariumet ska jag ha ca 20 st Otocinclus, i det näst största ca 10. I dom små akvariumen ska det vara ca 5-7 st.
 
haha, oj vad mycket jag skrev om bara fiskar, insåg jag nu. Det kanske inte är så jätteintressant för er att läsa om det. Men jag längtar verkligen så otroligt mycket. Det här är något jag har längtat efter sedan jag var ca 15 år. Det skulle vara så sjukt kul att odla fiskar. Speciellt guppys som är så vackra!
 
Nu ska jag äta lite mat. Nu vet ni i alla fall att jag har sökt jobb (vilket inlägget egentligen skulle handla om).
Ha en härlig kväll! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Heart Angelica Almqvist

Men det är kul att läsa om att du brinner för något så mycket! Inte för att jag riktigt förstår vad det är för fiskar, dem på O.

Och kul att du sökt jobb och hoppas det går bra!

2013-11-03 @ 20:54:52
URL: http://angiestankar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0