Sömnproblem.

Hej! Jag tänkte berätta vad jag har gjort de senaste dagarna, eftersom det inte har varit någon uppdatering nu på ett par dagar.
 
Måndag: Gick hem till Eva vid åttatiden. Kollade på film osv tills hon somnade. Jag förstår verkligen att hon gjorde det med tanke på att hon varje morgon kl 05.15 cyklar en halvmil till stallet, ger hästarna mat, täcke, tar ut alla hästar i hagen. Efter det cyklar hon 2 km till jobbet, jobbar till 4-5 tiden, cyklar tillbaka till stallet. Där rider hon, städar, ger mat, tar in alla hästar, tvättar dom osv. Hon åker hem kl åtta, äter mat, duschar. Sen är hon helt färdig. Dagen efter börjar samma visa igen. På helgerna har hon sovmorgon (går upp vid sju-tiden i stället och åker till stallet).
I alla fall, efter att vi (jag) hade sett klar filmen så gick jag förbi Jossan. Vi tog en liten runda för att prata lite, sen gick jag hem för att försöka sova. Lyckades som vanligt inte med det, utan somnade vid tre-tiden.
 
Tisdag: Vaknade vid elva-tiden. Åt mat, satt och slappade vid datorn. Kl tre kom Jossan hit och hämtade mig. Då gick vi till konsum och handlade mat. Efter det gick vi hem till henne och spelade tv-spel och kollade på tv. Jag sov kvar där. Vi gick och la oss vid ett, men jag somnade inte förrän halv 4. Kl sju vaknade hennes dotter, så det blev tre och en halv timme sömn för mig den natten.
 
Onsdag: Gick hem från Jossan vid tolv. Somnade i soffan framför tv:n nästan direkt när jag kom hem. Sov i ca en timme. Efter det tog jag bara det lugnt hela dagen. Kl nio bestämde jag mig för att lägga mig, eftersom jag hade varit så trött under dagen. Därför ställde jag klockan på sju. För jag trodde att jag skulle somna så tidigt, plus att jag verkligen vill försöka ändra om mina rutiner nu. Men jag somnade inte klockan nio, utan jag låg och vred och vände på mig tills klockan var ett ungefär.
 
Torsdag: Vaknade mellan tio och elva, trots att jag hade ställt klockan på sju. Låg och slappade i soffan nästan hela dagen. Somnade i soffan, sov i ca en timme. Städade lite på rummet, mätte möbler osv i vardagsrummet för att se vart vi skulle kunna ställa vårat akvarium (ja, jag tänker fortfarande på dom där fiskarna alldeles för mycket). Kl tolv gick jag och la mig. självklart skrev jag först en lista på saker jag skulle göra idag, för att kunna bocka av (jag har märkt att det fungerar mycket bättre än scheman). Jag ställde klockan på 08.30, jag räknade ut att jag skulle få sova ca åtta timmar då, vilket brukar vara bra. Men självklart somnade jag inte förrän kl två.
 
Idag: Vaknade vid elva tiden. Hade alltså stängt av alarmet i sömnen. Åt mat, sorterade tvätt. Och hittills idag har jag nu hunnit med att tvätta tre maskiner och diskat. Tre maskiner till är det kvar, och det hinner jag nog göra klart idag eftersom det ändå är fredag, då kan jag tvätta hur sent jag vill! Jag ska försöka sysselsätta mig med saker till kl två i natt. Alltså, inte ligga i sängen och kolla på tv osv. För kl två måste jag ju vara ganska trött ändå. Och i morgon bitti ska väckarklockan ringa kl 09. Även om jag får lite för lite sömn då, så tror jag att det är bra. Jag kanske helt enkelt inte behöver åtta timmar längre nu som jag gjorde förr.
 
Nu ska jag vara lite social med familjen! Ha en bra kväll :)

Kommentarer
Heart Liss

http://www.youtube.com/watch?v=iK-aQ0XL2JQ

2013-11-10 @ 18:46:18
Heart Evelina

Hej :) Detta sömnproblem kan nog vara ganska lättfixat. du måste helt enkelt aktivera din kropp mer. Det enda du verkar göra på dagarna är att slappa/ ligga i soffan. Gör något så att både hjärnan och kroppen blir trött! Det kanske kan hjälpa lite iallafall! :) Kämpa på, allt löser sig tillslut och jag tror du kommer nå din målvikt snabbare än du tror :D

2013-11-10 @ 19:41:15
Heart Charlotte

Har du funderat på att börja plugga?
Du får rutiner i vardagen, kan få studiemedel och söka lån, träffa nya människor och förhoppningsvis få ett bra jobb efter några år :)

2013-11-10 @ 21:11:14



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0