dagens planer.

Godmorgon!
Vaknade pigg och utvilad efter ca åtta timmars sömn, som vanligt. Lite smått träningsvärk har jag fått, då jag tränade tabata här hemma igår kväll. Verkligen underbar träning, och man känner hur det tar, både att jag bränner fett OCH bygger muskler. Så ni som inte känner till Tabata, kolla upp det!
 
Idag ska jag åka till till stan och umgås med en kompis ett par timmar. Efter det blir det ett tabata-pass på kvällen med en grupp jag egentligen inte är med och tävlar i, utan väljer att träna extra med! Sen ska jag tillbaka till min kompis, ha lite filmmys, så sover jag där. För i morgon har jag ett till träningspass som väntar. Så skönt att jag har blivit mer aktiv nu för tiden. För även om jag har följt min diet och så förut så har jag för det mesta varit lat, suttit hemma och trott att det ätbara är det enda som avgör. Nu gäller det bara att ta tag i gymmandet lite. Även om det blir ganska många tabata-pass i veckan (då jag insett att det går lika bra att träna det hemma), så vill jag verkligen ta mig till gymmet någon gång med. Två dagar i veckan räcker gott och väl! :)
 
Vad ska ni andra göra idag?

Kommentarer
Heart Malin

Härligt att du är på gång! :) Tabata är grymt

2013-05-21 @ 11:51:57
Heart Sofia

Hej,
Grattis till att det går så bra hittills, kul att se!
Jag undrar om du skulle kunna skriva lite om hur du blev så överviktig? Ligger det i släkten osv. Det vore intressant, om det inte på något vis är jobbigt att skriva om. Grattis igen och lycka till med resten av din resa!

2013-05-21 @ 12:37:26
Heart sockergrisen

Låter grymt, ska definitivt prova tabata! Skulle vara skönt att bränna mer fett :D

lattareliv.blogg.se

2013-05-21 @ 13:37:37
URL: http://lattareliv.blogg.se
Heart Seoulsisters

Tabata låter spännande!

Heart Anonym

Jag skulle också vilja komma med lite önskemål ang bloggen. Jag är nyfiken! Hur känns det att gå ner i vikt? Hänger du med mentalt? Är du aldrig sugen på nåt onyttigt? Hur gör du för att inte falla för frestelser? Hur gör du när du umgås med andra som äter vanlig mat? Hur gör du när du är bortbjuden på middag t.ex? Jag skulle gärna vilja veta mer hur du tänker ang dåtid, nutid och framtid.

2013-05-21 @ 16:43:57
Heart Anna

Hej! Här har du en ny läsare! Har läst en del av dina gamla inlägg o vill bara säga att du är riktigt duktig! Kämpa på så kommer du att nå ditt mål! Ska bli roligt att följa dig på vägen :)

2013-05-21 @ 17:20:54
Heart Maria

Jag skulle vilja tipsa hur jag gick ner i vikt förra året =) Det kanske hjälper dig med ifall du vill prova min metod också i samband hur du äter och dricker och tränar eller om du övergår bara till min metod =)

Jag gick ner i vikt rejält när förra året när jag gick 5dagar i veckan promenad varjekväll, men självklart 2dagars vila(helgerna).
Då förbränner man allt det som man ätit på hela dagen. Tränade bara en gång i veckan styrketräning.

Sedan åt jag bara kött, fisk, kyckling och lite apelsiner(då kroppen ville ha lite sött).
Mycket grönsaker tex Greenjuice och även sallader. Det ger båda näring och vitaminer och allt vad kroppen vill ha och då blir kroppen nöjdare och mindre hungrig. Ibland potatis och knäckebröd bara när kroppen var sugen på det.
Sedan Grönt te hjälper också förbränna maten.

Här är min Greenjuice recept som jag gillar:
1st grönt äpple
1st bit selleri
3st bitar gurka
isbergssallad
spenatsblad
(Allt lägger man så mycket som man själv tycker om smaken)

1st gott kopp grönt-te:
1st Lipton grön tepåse
2st Lipton vanilj tepåse
2st bitar färskt ingefära

Sedan sist häller man i Laktosfri mellanmjölk, när teet är klart. Om teet blivit kall så kan man värma upp den i mikron en liten stund. Mums. Älskar den smaken =)

Kort sammanfattning:
<mån-fre kvällspromenad 20-30min
(lör-sön vila av all slags träning)
<1glas greenjuice på morgonen eller på kvällen
<2koppar grönt te
<kött, fisk, kyckling till lunch och middag plus tex ägg, sallad, potatis. Och knäckebröd.ost om man gillar ost.
<2glas vatten per dag eller mer om man är mer törstig

Kul att höra att det som ni gör fungerar för er!Det gäller verkligen att hitta sin egen sätt hur man märker att man går ner i vikt. Men alltid kul att ge tips ifall nån vill snappa upp bara några saker ur min tips till sitt liv eller hur? =)))

Bra kämpat och ha en jättebra fortsatt kväll!
Kramar från Maria








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0