Välkommen till min nya blogg!

Jag heter Lizette och är 20 år gammal. Jag lider av dödlig fetma. I min blogg kommer du få läsa om min kamp mot min stora övervikt. Jag tror att så länge viljan finns, så kan man klara precis vad man vill. Jag hoppas att du följer mig på min resa, för jag kommer att behöva så mycket stöd som det bara går.
 

Jag har varit överviktig så länge jag kan minnas. Jag vet att jag inte alltid varit det, för när jag kollar på bilder på mig som barn så ser jag ingen överviktig människa. Jag ser faktiskt en ganska liten flicka. En flicka man aldrig skulle tänka sig skulle bli så stor som hon är idag. Det var inte förrän jag blev ca 9 år som jag började få lite hull. Inte så att det var allvarligt på något sätt. Utan jag var en helt normal, mullig tjej. När jag nyss hade blivit 12 år så bröt jag benet, och fick sitta i rullstol i två månader. Det var inte förrän då jag insåg att jag började bli ganska stor. jag kunde inte riktigt gå på kryckor eftersom det var så jobbigt att bära min tyngd. I slutet av sexan blev jag mobbad, över internet, av klasskompisar, av barn som såg mig på gatan (trots att jag egentligen inte alls var så stor). Då bestämde jag mig för att jag skulle sluta äta en massa socker. Ett tag slutade jag nästan äta helt och hållet.
 
 
Det gjorde i alla fall att jag började i högstadiet i en ganska normal kroppsform, lite större än de andra såklart, men fortfarande otroligt fin! Det var synd att jag inte förstod det då. När jag började i sjuan så var jag 1.63 cm lång (vilket jag fortfarande är) och vägde mellan 65-70 kilo. Jag kommer ihåg att jag alltid funderade över varför de andra kallade mig fet. Varje morgon när jag speglade mig så tänkte jag faktiskt för mig själv "jag har ju ganska snygg kropp ändå". Men ändå blev det samma sak när jag kom tillbaka till skolan.
 
 
All mobbning gjorde mig så deprimerad att jag bara såg maten (och tjuvrökningen) som den enda trösten. Ett år senare vägde jag ca 75 kilo, och då slutade jag bry mig om min vikt. Jag struntade i att jag började få bristningar, jag struntade i att jag var den största tjejen i min klass. Jag struntade i att jag knappt kunde vara med på gymnastiken tack vare min dåliga hälsa. Det enda som jag fortfarande mådde dåligt av var att eleverna aldrig slutade vara elaka mot mig. När jag var 16 år hade jag en period på bara några månader då jag gick upp från ca 80 till 90 kilo.
 
 
Det var när jag fyllde 17 som jag började jojjobanta. Jag testade LCHF, GI, jag struntade i att äta helt och hållet, trots att jag visste att alla kilon skulle komma tillbaka till mig så fort jag började äta igen. När jag hade fyllt 18 år så kom jag till en punkt då vågen alltid stannade på 97 kilo. Det kunde vara att jag gick ner en massa och sen slutade gå ner i vikt. När jag sedan kollade på vågen så stod den alltid på 97. Det kunde gå månader utan att den ändrades.
 
Till slut så gav jag upp helt. Jag slutade försöka. Vågen visade ändå bara på 97, så det var lika bra att jag fortsatt äta en massa gotta. Och det gjorde jag verkligen! Ett år senare, då jag hade gett upp det där med vikten, så testade jag att väga mig. Vågen visade 110 kilo!! Jag fick panik, och bestämde mig för att börja med LCHF-dieten igen. Det höll sig i flera månader, och jag gick ner 18(!!!) kilo. Tyvärr kunde jag inte fortsätta med dieten, då jag fick koncentrationssvårigheter och började förlora minnet lite. När jag började lägga till kolhydraterna igen så kom jag ju på hur gott det var med sånt, och det blev mer och mer!

Idag väger jag lika mycket som jag vägde för ett år sedan. 110 kilo. Det är nästan dubbelt så mycket som min längd borde väga. jag är två personer, jag är en jätte. Jag vill inte vara det längre. Jag vill att ni ska få se den Lizette jag alltid har sett då jag inte kollar i spegeln. För den Lizette är så jävla snygg, och så jävla vacker. Jag vet att många kommer bli så förvånad när hon kommer fram.
 
Här är jag idag (eller okej, det var i somras, så plussa på 5-7 kilo):
 
 
Nu har ni fått ta del av min historia! Jag hoppas att ni vill följa mig hela vägen.
Ha det bra!
 

Kommentarer
Heart malin

Önskar dig all lycka till!!! :)

Svar: Tack! :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-12 @ 23:22:54
URL: http://malinlima.blogg.se
Heart Malin mamma till 2

Önskar dig all lycka till på din resa. Håller själv på att kämpa mot min övervikt så vet hur det är. Jag måste bara säga att du har ett jäkla fint ansikte. :)
Kram

Svar: Tack så jättemycket! kämpa på du med. Alla kan klara det om man bara har rätta viljan! :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-12 @ 23:43:57
URL: http://www.nattstad.se/Mamma%20Till
Heart jhs

ska absolut följa dig, spännande! Glöm inte att det är hur DU MÅR och inte vad du väger som räknas :)
Lycka till

Svar: Tack :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 01:19:46
URL: http://jhsworld.blogg.se
Heart Emilie

Jag har också gett mig tusan på att bli av med min övervikt, så det var verkligen perfekt tajming att jag såg en länkning till din blogg :) Ska bli kul att följa din resa, och jag hoppas jag kan finna inspiration hos dig när det börja tryta med motivationen hos mig ;) Lycka till!

Svar: Tack så mycket! Vi får stötta varandra. Hoppas att allt går bra för dig :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 18:27:01
URL: http://www.emsv.se
Heart rebecca

kommer absolut att följa dig, lagt till dig på bloglovin' nu, hehe :) blir rörd av din historia, men kämpa på så kommer du klara det fint och nå dina mål! jag tror på dig, kämpar själv med vikten så ja, tuff och daglig kamp men ALLT går sålänge man inte ger upp! :)

stort lycka till!

2012-12-13 @ 19:49:48
URL: http://bexkan.blogg.se
Heart Jennie

Jag favoritar din blogg nu direkt! :)
Och önskar dig all lycka till på resan du ska gå igenom nu!
Jag vill själv gå ner i vikt, och har ätit lchf i 5 veckor nu, än så länge går det bra och jag går neråt ialla fall! :)
Ska absolut följa dig!
Stor kram

Svar: Tack så mycket! hoppas att allt går bra för dig :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 23:35:44
URL: http://jenniiiesliv.blogg.se
Heart sandra

tycker det är bra att du tar tag i detta för din hälsas skull. Tycker också det är lite "tråkigt" med alla kommentarer att du har ett fint ansikte. Jag tycker att hela du är snygg! Men som sagt, för hälsans skull tycker jag det ska bli intressant att följa dig ändå!

Svar: Jag VET att jag redan är snygg! ;) men jag antar att jag får kommentarerna om mitt fina ansikte för att jag ska bli peppad att gå ner i vikt så att det kommer fram. För det är faktiskt så att just nu så döljs lite av det riktiga jag av en massa fett. Men som sagt, jag vet att det inte bara är ansiktet som är fint på mig! :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-14 @ 01:40:43
Heart Modemix/Sheima

heja!!! tror på dig! :)

2012-12-14 @ 16:52:08
URL: http://modemix.se
Heart Arwen

Hej! För det första ville jag bara säga att du är otroligt söt och vacker! :) Och jag tycker du är fruktansvärt modig som vågar blogga så öppet!
Jag kan verkligen relatera till din situation, och önskar jag var lika stark som du.
Önskar dig all lycka till, och många kramar! <3
// A

2012-12-14 @ 20:46:18
Heart Sandra

Lycka till Lizette! Du är otroligt vacker, hoppas att du kommer nå det mål du strävar efter!!

2012-12-14 @ 20:56:18
Heart Angie

Hej!
Jag såg din blogg och tänkte att den låter läsvärd. Jag har själv haft samma problem - de senaste 2 åren har jag gått upp 15 kg, försöker komma med massa undanflykter och annat. Men när jag passerade 100-kilossträcket nu i vintras, då blev det nog.
Så jag tänker följa din resa och samtidigt försöka pusha mig sjävl att orka med.

Lycka till!

2012-12-15 @ 13:28:54
Heart Studentan

Heja heja! Kommer nog kika in här på din blogg ibland och se hur det går, jag tror att du kommer klara det galant! :)
Kanske inspirera mig till att bli lite nyttig också kanske? ;)

2012-12-16 @ 20:07:13
URL: http://studentan.spotlife.se
Heart Emma johansson

Hejsan! Jag försökte hitta en mailadress så jag kunde kontakta dig eftersom jag inte vet om du läser kommentarerna eller inte :) men ville bara säga att jag går igenom samma sak som dig, jag började också min resa på 109.9 kg och ska gå ner till 80kg (det är min målvikt) tänkte bara ge dig ett tips om du känner att du inte orkar eller vill ha ett arrangerat program - fitnessfighten! Det finns 6 eller 12 månaders program samt 30 dagar (ska köra i februari, kört halva december) och då får man ett anpassat kostschema, träningsschema och personliga tränare du kan höra av dig till! Verkligen super bra upplägg och man får verkligen en spark i röven - plus att om man vill så kan man tävla om ca 21.000 kr i prispotten om man gillar att tävla. Jag kör för min egna skull men jag har precis som dig prövat allt! Ville bara ge dig ett tips :) hittade det online och jag har inte ångrat mig en sekund! Det är sjukt hur man kan förändra sin kropp på 30 dagar om man går all in, sen fortsätter man så länge man vill. Allt är super hälsosamt och det är inget som skadar kroppen eller något sånt - man äter bara bra mat och utesluter allt socker. När man ser hur vågen tickar neråt och neråt och efter 10 dagar väger man det minsta man vägt på länge (det var då jag var tvungen att sluta pga min struma men ska köra stenhårt i februari igen) känslan är bäst! Lycka till :D

Svar: Jag läser kommentarerna! Det låter superbra. Men nu har jag redan bestämt mig för hur jag vill göra, men tack för tipset ändå :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-17 @ 14:05:01
Heart Emma johansson

Hejsan! Jag försökte hitta en mailadress så jag kunde kontakta dig eftersom jag inte vet om du läser kommentarerna eller inte :) men ville bara säga att jag går igenom samma sak som dig, jag började också min resa på 109.9 kg och ska gå ner till 80kg (det är min målvikt) tänkte bara ge dig ett tips om du känner att du inte orkar eller vill ha ett arrangerat program - fitnessfighten! Det finns 6 eller 12 månaders program samt 30 dagar (ska köra i februari, kört halva december) och då får man ett anpassat kostschema, träningsschema och personliga tränare du kan höra av dig till! Verkligen super bra upplägg och man får verkligen en spark i röven - plus att om man vill så kan man tävla om ca 21.000 kr i prispotten om man gillar att tävla. Jag kör för min egna skull men jag har precis som dig prövat allt! Ville bara ge dig ett tips :) hittade det online och jag har inte ångrat mig en sekund! Det är sjukt hur man kan förändra sin kropp på 30 dagar om man går all in, sen fortsätter man så länge man vill. Allt är super hälsosamt och det är inget som skadar kroppen eller något sånt - man äter bara bra mat och utesluter allt socker. När man ser hur vågen tickar neråt och neråt och efter 10 dagar väger man det minsta man vägt på länge (det var då jag var tvungen att sluta pga min struma men ska köra stenhårt i februari igen) känslan är bäst! Lycka till :D

2012-12-17 @ 14:05:58
Heart Elin Brunlöf

Känner igen mig så himla mycket i din berättelse och kan dra många liknelser till mitt egna liv, tyvärr... Ska vi hjälpa och peppa varandra? :)

Svar: Absolut! Det är alltid bra med så mycket motivation som möjligt :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-20 @ 19:06:00
URL: http://ebrownie.blogg.se/
Heart Lina

Fan vilken inspirationskälla du är tjejen! Kämpar själv med vikten och har gjort större delen av mitt liv. Kommer garanterat följa dig på din resa och fortsätta få inspiration!

Tycker att du är vacker precis som du är men förstår viljan att droppa några kilon för hälsans skull.

Kram på dig!

2012-12-26 @ 16:28:37
URL: http://attvaramamma.blogg.se
Heart rebecca

hej!! jag har lagt upp min viktnedgånf precis som dig, men jag börjar resan på strax över 90kg! det skulle vara jättepeppande om vi kunde finna ett sätt att kunna höras av med jämna mellanrum, kanske för att hjälpa varandra med motivationen, berätta om fina - på vågen eller hjälpa varandra när det känns som sämst! jag har bara berättat för min pojkvän och min bästa vän, men det är så svårt att få det där lilla extra stödet när de i te går igenom samma sak som en själv!! . hör av dig till min mail!! jag börjar också den 1 :) kram rebecca

2012-12-28 @ 15:35:05
Heart My

Intressant blogg, denna följer jag gärna! Heja dig! Du får gärna peppa mig också ;)

2012-12-29 @ 20:49:56
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se
Heart Emelie - fotograf

Jag hejar på dig! Jag håller själv på att jobba med min övervikt. Lycka till!!

2012-12-30 @ 14:30:10
URL: http://emelieringblom.blogg.se
Heart Sofia

Hittade din blogg nu idag, och kommer absolut fortsätta följa den och din resa! Du verkar vara en jättefin tjej både på insidan och utsidan, vilket du säkert redan vet själv men tänkte att jag skulle säga det ändå. :) Lycka till med allt!

2012-12-30 @ 16:26:18
Heart Emma

Ett STORT lycka till önskar jag dig!
Jag kommer att följa dig på vägen :)

2013-01-02 @ 13:08:54
URL: http://inmyowngrave.spotlife.se
Heart Emelieie

kör hårt!!!

2013-01-04 @ 00:00:48
URL: http://emele.blogg.se
Heart Mamma till Eddie & Wilton

Lycka till ..
Hoppas du kan lämna en kommentar hos mig så jag får fram din blogg adress och kan lägga till dig på bloglovin ...

2013-01-04 @ 17:43:50
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Heart sannas rum

Så otroligt starkt av dig att berätta, jag beundrar verkligen ditt mod. Trots år av mobbning vågar du berätta. Jag hoppas att det fungerar som att "prata av sig" för dig, det brukar det göra för mig. Det är skönt att skriva och få ur sig allt man tänker på. Jag tänker följa dig och se hur det går och förhoppningsvis ha möjlighet att slänga in uppmuntrande kommentarer ! Kram

2013-01-04 @ 21:26:09
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Heart Anonym

Jag vet exakt vad du pratar om känner igen mig själv till 100% nu lägger jag din blogg som favorit och följer din resa som jag också ska påbörja. Kram!

Elin 16 år

2013-01-06 @ 01:32:16
Heart Madelaine

Hej! Spännande resa du har framför dig! Jag har vägt 90 kg men är nu nere på 70! Det lättaste är att gå med i vikt väktarna där
Du får äta allt men inte alltid. Nu har jag hittat en annan metod som kommer få mig att gå ner de sista kilona. Tipsar dig om www.worldofshape.se. De fick mig i maj förra året att gå ner 6 kg på en månad. Helt sjukt. Tyvärr gick jag upp igen. Nu i januari kör jag samma sak igen! Lycka till! Om du bara vill så
Går det!!!

2013-01-06 @ 07:04:33
Heart Matilda

Sååå strongt av dig att öppna dig på det här sättet, att visa alla. Riktigt starkt gjort bara det, och ett stort steg i rätt riktning! :) Det visar hur stark Du är och det visar att du kan gå så långt du bara vill!
Önskar dig all Lycka på vägen och det ska bli spännande att se din utveckling. Jag tror på dig :)
Kramar

2013-01-06 @ 23:26:12
URL: http://neexx.bloggplatsen.se
Heart Bismillah

inspirerande inlägg. Jag känner igen mig så himla mycket av det du skrivit ! Jag är också en ung 20 årig tjej.
Själv vägde jag som högst ca 120 kilo när jag var 15 år.
Jag har jojo bantat ända sedan jag var 13 år gammal.
Jag gick ner ca 40 kilo men gick upp dem kilona igen men nu har jag börjat med herbalife dieten och väger 105 kilo.
Jag kommer ihåg när jag var 13 år gammal och vägde 90 kilo och då gick jag ner 10 kilo under en månad och vägde 80 kilo men när jag började i årskurs 7 i skolan och jag blev mobbad och utfryst då började jag att tröst äta (omedvetet) självklart men under 3 år så hade jag gått upp till 120 kilon.

2013-01-08 @ 19:48:46
URL: http://quraninswedish.blogspot.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0