Info om träning och matintag osv!

Hej! Jag ber om ursäkt för att jag har varit så tråkig ett tag nu. Det är så svårt att kunna skriva om viktnedgången riktigt, då det känns för mig som att det inte är någonting som händer. jag menar inte att det inte är något som händer med kroppen, utan att jag inte riktigt gör någonting alls om dagarna. Jag har knappt kommit igång med träningen än. Dessa 10 dagar jag har gått på dieten så har jag tagit två promenader, två träningspass på sandras skiva och ett pass på zumba-skivan. Alltså tränar jag i snitt 30-60 min varannan dag. Jag önskar att det vore mer. Jag önskar att jag kan vakna på morgonen och känna att "fan vad skönt det ska bli att träna idag." Men jag känner aldrig så. Det är inte förän efteråt jag känner att jag har gjort någonting bra.
 
Men, när det kommer till dieten så sköter jag mig otroligt bra. Jag har inte fuskat en enda gång. Inte ens smakat på någonting jag inte borde. allt känns så otroligt lätt på något vis. Första tre-fyra dagarna så kändes det som en evighet med 3 månader. Men det är ju inte det. Det är tre månader av mitt långa liv. Jag har redan tagit mig igenom ca 11 % av tiden. Jag går aldrig hungrig, jag blir mätt av måltiderna, och jag håller mig till under 1000 kalorier varje dag. Det kanske låter väldigt lite, men det står på förpackningen att man klarar sig på 7-800, om man tar vitaminer som ersätter det man förlorar (vilket jag gör). Jag tänker fortsätta med detta i dom här 3 månaderna om kroppen fortsätter må lika bra. Jag har ju redan märkt att det ger resultat. För några dagar sedan så vägde jag mig. jag vet att jag bara ska göra det en gång i månaden, men jag kunde inte låta bli. Jag behövde bli motiverad! Vågen visade att jag hade gått ner ca 2,5 kilo. jag vet att man förlorar mycket vätska i början. men det känns ändå skönt att jag har kommit någon vart. Det ger mig mer motivation att fortsätta.
 
Nu ska jag ta och städa lite innan folket kommer hem. Idag är det jättestorm här där jag bor. Så mamma kunde inte åka och handla soppor idag. Vilket innebär att jag får stå ut med pulvershakes, som jag faktiskt inte gillar så mycket. Ska även försöka få i mig en broccoli-soppa!
Hoppas att alla har det bra, och att de flesta har bättre väder än jag ;)

Kommentarer
Heart Charlotte

Känner mig inte heller så sugen på att träna alltid men det är ju som sagt skönt efteråt.

Men spara lite citat som inspirerar dig och sätt upp hemma kanske? Kolla på före/efter-bilder på andra som gått ner mycket, titta på bilder på din drömkropp, träna med en vän (bestäm innan att ni ska ses tex klockan 15:00 och ta en promenad)

Lycka till :)

2013-01-10 @ 16:04:43
Heart Emilia

du är jätteduktig :)

2013-01-10 @ 17:14:02
URL: http://emiliaas.webblogg.se
Heart Anna m

Bra jobbat!
Förstår att det kan vara kämpigt med motivationen med träning. Det positiva är att ju mer du tränar desto enklare kommer det bli. Ofta kommer motivationen när man börjar märka hur bra man mår av träningen. Ett tips är att verkligen boka in passen i kalendern på samma sätt som ett möte. Se det som en dejt med dig själv som du inte vill skippa! Vet inte om du jobbar eller så, men om du inte gör det -varför inte starta dagen m en promenad el träningspass. Du får frisk luft, solljus och en härlig känsla o kroppen resten av dagen!,

2013-01-10 @ 17:20:38
Heart Milla

Jag får inte heller till motivationen med att träna. Men jag hoppas att det blir bättre med det så småningom.
Jag tycker att du gjorde rätt i att väga dig tidigare. För ser man att man har gått ner 2,5 kg på så pass kort tid ( även om kanske mycket är vätska som du säger) så blir man mer motiverad. :-)

2013-01-10 @ 19:15:57
URL: http://www.centimeterokilogram.blogspot.se
Heart Madde i Gävle

För mig det tvärt om, träningen går bra men dieten går dåligt.

Svar: Önskar att jag kunde ta tag i träningen jag med! Jag har ju gymkort kvar. Men jag har inte råd att köpa träningskläder eller busskort just nu, och då går det ju inte :/
iamunstoppable.blogg.se

2013-01-10 @ 20:20:24
URL: http://ensmalaremidja.blogg.se
Heart Madde i Gävle

För mig det tvärt om, träningen går bra men dieten går dåligt.

2013-01-10 @ 20:21:14
URL: http://ensmalaremidja.blogg.se
Heart Elina

Jag sparar en massa "motivationsbilder" osv, även bilder på fina tjejer och annan inspiration, det håller en på banan lite! Fixa en riktigt bra lista med musik tills du ska ut och röra på dig. Försök att tänka på morgonen; "Idag ska jag göra EN sak som min kropp/själ skulle tacka mig för!" och så gör du nåt, en promenad, pyssla om håret/naglarna, äta en färsk frukt med mycket vitaminer i, osv osv. Det räcker med EN sak om dagen :) Det gler lite + på själakontot, iaf för mig :) och VAD SOM HELST är bättre än INGENTING! :) Jag har din blogg bevakad, kör på, du är jätteduktig!!

2013-01-10 @ 21:44:36
URL: http://livetskablibra.blogg.se
Heart Sara

Du borde skriva upp allt under dagen ändå, trots att det blir samma kanske varje dag. Det ger dig mer motivation när du vet att vi andra har koll ;)

2013-01-11 @ 12:58:33
URL: http://sarriahlstrom.blogg.se
Heart Anna m

Förstår att du vill ha gymkort o snygga träningskläder , men det är ju inte omöjligt att träna ändå. Promenader eller träning framför datorn är helt gratis. Finns en massa videor på youtube med övningar man kan göra hemma

Svar: Ja, jag vet. Det är bara bortförklaringar egentligen. Jag har ju zumba hemma med! ;)
iamunstoppable.blogg.se

2013-01-12 @ 09:15:23



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0