ätstörning

kul att se att det fortfarande är några här som verkligen tror på mig! det gör mig mer motiverad att fortsätta igen. för er som kanske tror att jag har börjat äta jättenyttigt nu bara för att jag bloggar igen: nej! jag äter skit i stort sett varje dag. och jag kan tänka mig hur sjukt svårt det är för en människa som inte varit med om detta själv att förstå hur jobbigt det är för mig. jag har en ätstörning som jag inte vet hur jag ska bli av med. jag vet inte vad det kommer ifrån. jag vet att jag började äta riktigt mycket då jag skulle börja sjuan. jag funderar på att kanske gå till en psykolog och försöka ta reda på vad som ligger bakom detta.

jag vet så väl vad som är rätt och fel. men jag skiter fullständigt i vad jag gör ändå. det är nästan som att jag tänker: men det är ju bara jag, vad spelar det då för roll?

jag vet inte riktigt hur jag ska tänka för att ändra mina vanor. jag tror ibland att jag inte tänker alls. jag bara gör.
nu ska jag i alla fall fixa mig lite innan jag går till en kompis (som jag inte har umgåtts med på månader). det ska bli riktigt kul!

Kommentarer
Heart Anonym

Hej! har du nån blogg mailaddress?

2013-11-04 @ 21:01:38
Heart Lilly

Hej!
Jag har följt din blogg ett tag nu och har ju såklart märkt att det har varit glest mellan uppdateringarna. Som jag har förstått så har du tappat suget lite på din vikt/hälsoresa och det är inget fel med det. Motgångar kommer och går! Men ett tips är för dig att inte sluta blogga, för jag tror att det kan vara bra att skriva av sig ändå. Men du kan helt enkelt skriva om andra saker också, inte bara om din vikt och hälsa. Tänk inte på det där ett tag, utan skriv för att må bra i psyket! Ditt inre välmående är det viktigaste du har. Skriv om vad du gör om dagarna, vad du tänker på, vad som helst! Och du, det spelar ingen roll om hur mycket läsare man har kvar, jag kommer i alla fall att fortsätta läsa. :) Lycka till!

2013-11-05 @ 14:41:57
Heart Anna

Hej!
Jag förstår mycket väl hur du känner. Är där själv. Till och från går det bra men sedan orkar man inte bry sig efter ett tag. Motivationen tryter. Det som funkade för mig sist var iallafall när jag och två tjejkompisar gick i hop och bestämde oss för att tävla. Vi började 1 januari och hade invägning via mms varje fredag morgon t o m sista mars. Den som gått ner mest av oss (vi hade alla ungefär lika många kilon att gå ner) när tiden är ute skulle bli bjuden på spa av de andra två. Detta motiverade mig i hela tre månader och gick under denna tid ner 12 kilo.
Nu är ju jag en tävlingsmänniska så att vi gjorde det till en tävling motiverade mig att prestera men samtidigt stöttade vi varandra så fort man kände att man behövde stöd. Vi ska köra igång igen 1/1 och förhoppningsvis ta ytterligare 10 kilo!
Har du några vänner som sitter i samma båt kanske ni kan motivera varandra på detta sättet.
/Ett tips från en med samma beroende/ätstörning.
Att hålla vikten sedan kommer bli nästa utmaning...

2013-12-15 @ 23:19:44



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0