tillbaka.

Hej mina få (men väldigt trogna) bloggläsare som finns kvar!
 
Nu var det bra jävla länge sedan jag skrev här. Jag har inget att "skylla på", ibland behöver man pausa från allting, sluta bry sig bara. Ibland får jag sånna perioder. Jag är så otroligt deprimerad samtidigt som jag är så otroligt glad. Eller inte glad, men ni vet den där känslan när man bara säger "skit samma, det löser sig". Det är jätteskönt för stunden, men framkallar nästan alltid ångest.
Jag har mått dåligt de senaste veckorna på grund av min livssituation. Då det gäller jobb (jag är trött på att vara arbetslös!!!), ekonomi (jag vill kunna handla EN enda sak utan att tänka på vad jag inte kommer kunna handla tack vare det), boende (Jag är 20 år, och kommer inte kunna känna att mitt liv "startar" förän jag skaffar något eget), min övervikt, mitt sockersug, osv osv. Och när jag mår så otroligt dåligt så ligger jag i sängen till 90 % av tiden, sover, äter, kollar film, spelar spel. Det är det enda jag gör.
 
Jag har fuskat med dieten i en vecka, druckit massa alkohol, ätit lite fler kalorier än vad jag ska (men aldrig extremt överätit). Den 5:e bestämde jag mig för att ta nya tag, och det har gått bra sedan dess! Jag har gjort ett bra schema som jag följer till 80%. Vissa måltider byter jag ut, men jag håller mig inom nästan samma mängd kalorier varje dag. Jag har höjt mitt dagliga kaloriintag nu. För det första för att jag inte ska behöva gå omkring och vara hungrig, för det andra för att jag äter en vanlig måltid om dagen nu, och i den måltiden är det ca 300-400 kcal.
 
Jag har bestämt mig för att ta tag i mitt liv nu, och att göra någonting åt min jobbiga situation, istället för att bara ligga hemma och deppa. Förra veckan var jag på två jobbintervjuer där de sökte inhoppare som personlig assistent. Båda intervjuerna gick jättebra, och jag har fått ett av jobben. Det känns otroligt bra att jag får jobba lite, även om det kanske bara är 10 timmar i veckan. Jag väntar fortfarande på svar från det andra stället, och det finns en stor chans att jag även kommer att få börja jobba där. Tänk att allt har blivit så mycket bättre redan efter nån vecka bara!
Förresten, nu kommer jag nog göra er ganska besviken.. Men det blir ingen invägning den här månaden. För det första för att inte jag är redo för att se hur mycket jag har gått upp i vikt (för det vet jag att jag har gjort), men för det andra för att jag inte vill att ni ska behöva se det heller. Men, om ca tre veckor, då får ni en ny vikt och nya mått, och mitt mål tills dess, det är att jag ska väga under 100 kilo. Jag vet att det är ett jättelitet mål, men jag kan inte hoppas på så mycket när det har blivit så mycket fusk. Det får ta den tid det tar. Huvudsaken är att jag kommer dit.
 
Men i alla fall, tack så oerhört mycket ni som fortfarande läser min blogg, trots att jag har haft ett litet uppehåll. Jag kan aldrig lova er att jag kommer blogga jätteofta hela tiden, men bara att veta att ni fortfarande väntar på mina inlägg gör mig jätteglad!
 
Här är min matplanering! hoppas att ni ser lite av vad som står i alla fall :)

Kommentarer
Heart smalare nu

Tycker absolut att du ska överge din diet. Kör LCHF istället. med din stora övervikt kommer du att gå ned 2 kg i veckan och aldrig vara hungrig eller sötsugen. Läs Shervin torkian blogg för inspiration LYCKA TILL!

Svar: Om du hade läst mitt första inlägg så hade du sett att jag redan testat LCHF i mer än 4 månader. Jag gick ner mycket i vikt, men mitt huvud mådde verkligen inte bra av det. Sen finns det ingen bra anledning till att "överge" min diet. Jag äter hälsosamt (nu när jag har börjat äta riktig mat), och jag får i mig näring och tillräckligt med vitaminer för att kroppen ska må bra. Jag går ner i vikt sakta men säkert, precis som jag vill ha det! :)
iamunstoppable.blogg.se

2013-03-08 @ 19:39:29
Heart Mia

Jag är kvar! Förstår inte varför man ska (hota med?) sluta följa en blogg för att någon inte uppdaterar. Du bloggar ju för din skull och jag kan inte påstå att det påverkar mig om du inte uppdaterar (även om jag självklart tycker att det är tråkigt!).. Skönt att du har bestämt dig för att ta nya tag! Du är JÄTTEDUKTIG och det är helt normalt att hamna i en svacka och precis som du säger, huvudsaken är att du kommer dit du vill, tiden är mindre viktig. Hejjahejja! :)

2013-03-08 @ 20:03:02
URL: http://duvetmia.se
Heart lisa

Prova verkligen INTE LCHF! Man förlorar mest vatten och bra saker. Jag äter vad jag vill och det bara händer att det är nyttigt. Alla har något som de tycker om som det händer att det är nyttigt. Ja ja... Det jag ville berätta att jag inte tycker att din diet. Inte för att det inte kommer att fungera men jag tänker på alla vitaminer och mineraler du inte får. Såklart vet jag inte vad du äter och så men för säkerhetskull liksom...
Tränar du? Det är bevisat att de som tränar även om de är större eller mindre är hälsosammare än andra :) Jag vet att det kan vara jobbigt att träna först men det är jätteroligt :)

2013-03-08 @ 20:28:20
Heart Veronica

Kämpa på och ta det i din egen takt. Vi alla hejar på dig! :)

2013-03-08 @ 20:33:55
Heart Jennifer

Heja dig!

2013-03-08 @ 21:56:01
Heart Emma

Är jättenyfiken på vad den där chokladpuddningen är för något, för det är väl inte vanlig kan jag tänka mig?

Du får gärna skriva om vad du har för favoritshakes/soppor också, för jag har verkligen inte hittat någon god :(

Tycker du är superduktig, kram!

2013-03-08 @ 23:34:28
URL: http://emmaanystrom.blogg.se
Heart Camilla

Grattis till jobbet, hoppas du får det andra också!! Heja heja! ♥

2013-03-09 @ 00:05:05
Heart Anna

Du MÅSTE testa Fitnessfighten. Lovar, det ger resultat! + att du kan vinna pengar, inte fel lixom :)

2013-03-09 @ 13:59:56
URL: http://tranamedoleander.blogg.se
Heart sandra

undrar också vad det är för chokladpudding du äter? älskar choklad så skulle va kul att veta :D

2013-03-10 @ 12:57:47
Heart Julia

Välkommen tillbaka! Kul att du uppdaterar igen :D alltid roligt att läsa om din resa :)

2013-03-11 @ 16:56:09
Heart Anna

Jag har också provat massor av dieter och inget funkar i längden för mig. Mest för att jag inte kan hålla mig till dem då det blir tråkigt och jag saknar bara en massa saker. Har varit med i viktväktarna nu sedan september och det funkar jättebra! Har du provat att gå på några möten och räkna points? Man får äta allt och man blir så motiverad!

2013-03-15 @ 14:14:23
URL: http://lillaanna.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0