BCAA?

Hej! Har helt och hållet glömt bort det här med att blogga. Därför har det inte heller blivit någon invägning. På torsdag ska jag åka in och göra en helkroppsscanning! Så det innebär alltså att det blir fredag morgon ni får alla resultat. Då kommer jag även mäta mig igen, och troligen ta lite nya bilder. Även om det inte är så stor skillnad sedan sist så är det ändå kul att lägga upp ibland. Jag kan i alla fall berätta att vikten inte har ändrats mycket alls sedan sist. För det första så kan ju det bero på mina 10 dagars fuskande förra månaden (vilket inte har hänt alls nu på tre veckor), men sen beror det nog också på att jag bygger mycket muskler. Muskler väger ju mer än fett, och även om jag vet att jag förlorar mycket fett så får jag ju även lite muskler. Speciellt nu de senaste veckorna. Börjat äta grymt mycket protein, också styrketränar jag 4 dagar i veckan. så sammanlagt under en vecka brukar det bli två dagar med tabata, två dagar på gym, och ca två promenader. När jag kommer hem till Forsbacka nästa vecka ska jag även börja lägga till en eller två dagar Zumba också. Det är så skönt att röra på sig, och veta att man gör något bra! 
 
Idag har jag en slappdag bara. Har varit in till stan och sola solarium, det är allt! Var och köpte några kycklingspett för ett tag sedan. Det är så grymt gott. Men det är så otroligt skönt att jag blir mätt snabbt nu för tiden. Äter inte ens hälften av vad jag gjorde förr. Nu ska jag ta ett bad, så får vi se vad kvällen har att bjuda på. Jossan ska iväg, så antingen blir jag ensam i hennes lägenhet, eller så tar jag hit någon rolig person som vill sysselsätta mig lite. Jag kanske till och med får för mig att åka in till stan ikväll och träna, om jag ändå inte har någonting för mig! Fast i så fall blir det muskelträning 4 dagar i rad, vilket kanske inte är så jättebra. då gäller det att se till så att jag inte tränar samma muskelgrupp varje gång! 
 
Nu till min fråga: 

Kommentarer
Heart Anonym

Jag hittade detta: if you take 1 gram of protein per 1 lb of body weight then BCAA is completely irrelevant.. you get it from your protein source. don't wast your money on bullshit supplements, everything i said is backed scientifically...
Så kanske inte värt det?

2013-06-02 @ 17:51:43
Heart Dorseen

Lägg dina pengar på något annat.

BCAA har ingen inverkan på fettförbränningen.

BCAA används av kroppsbyggare på tävlingsdiet för att inte tappa muskelmassa. Inte ens jag äter det.

Så. Inget för dig skulle jag tro.... Fråga gärna om du vill ha mer info !

2013-06-03 @ 13:14:28
URL: http://dorseen.wordpress.com
Heart M

Aminosyror (BCAA och EAA) tas före och efter träning för att inte bryta ner de muskler du har och för att hjälpa med återhämtningen, har inget med förbränning att göra. Det är extra bra att ta om man ligger på ett kaloriunderskott då det hjälper kroppen att ta upp protein och, som sagt, skyddar musklerna från att brytas ner. BCAA brukar också ge extra energi på gymmet.

Så nu vet du :)

2013-06-10 @ 19:24:55



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0