Uppmanar jag folk till att vilja ha anorexia?

Jag brukar inte lägga ut andras kommentarer i inlägg såhär, men nu är jag faktiskt väldigt orolig. Tycker ni att jag uppmanar tjejer att bli anorektiska genom att lägga ut bilder på smala tjejer? Jag la ut bilder på "alla" olika slags kroppar för att se vad ni tyckte om dom. Och jag förstår inte hur jag ska kunna uppmana tjejer att vilja bli så smala då jag faktiskt själv skrev att den med storlek L enligt mig var vackrast.
Men är det så att många av er som läser detta håller med den här tjejen, så lovar jag att aldrig lägga ut bilder på smala tjejer igen..
Om det är svårt att se vad som står för att texten är för liten, gå in på mitt förra inlägg och kolla kommentarerna där :)
 

Kommentarer
Heart aida

Nu tar du mina ord för ordagrant, det jag menade var att du inte skulle sprida vidare anorektiska bilder pga att de kan hamna i fel händer..

2013-01-29 @ 00:33:14
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Heart A.

För mig blir det faktiskt jobbigt att se de där bilderna. Jag har komplex över min kropp och att få säga. Det här är jag men såhär vill jag vara gör det inte enklare. Enligt mig kan du lägga upp bilder på smala men kanske inte med en uppmaning att jämföra med hur man själv ser ut.

2013-01-29 @ 07:10:51
Heart Emma

haha nej men herregud, folk är så himla känsliga! Klart du inte bidrar till det!
snarare till en mer hälsosam livstil, fortsätt som du gör!

2013-01-29 @ 07:33:07
Heart Marie

Äh, bry dig inte om vad folk skriver för negativt, märks lång väg att tjejen bara läser de hon själv vill o tror, fast de står klart o tydligt vad du tycker. Det är din blogg o du skriver om vad du vill oavsett vad. har följt den ett tag nu o för min del så har du inget stötande i den. Ha en bra dag

2013-01-29 @ 09:42:22
URL: http://shaminelle.blogg.se
Heart Mariachen

Jag tycker inte att du uppmanar till annorexi. Dock så var inte kroppen du gilla i stolek L. Jag har stolek L och är större

Svar: Men jag har ju skrivit att det är mina åsikter om kropparna, hur de bör vara :)
iamunstoppable.blogg.se

2013-01-29 @ 10:11:31
Heart Sara

Fan va löjliga vissa är! Haha skrattretande :D Skit i dom, det är din blogg och du lägger ut vilka bilder du vill. Dom som inte vill se eller läsa vad DU skriver kan dra bara :)

2013-01-29 @ 10:40:19
URL: http://sarriahlstrom.blogg.se
Heart Marie Bengtsson

Ni som tar tar illa vid er av att se smala kroppar. Varför hackar ni på henne här,i ser smala(för smala) människor överallt o inte bara i denna blogg. Så bara löjligt o ens kommentera vad ni ser i en blogg. Är det jobbigt så sluta besök bloggen. Alla bloggare gör som dom vill med sin blogg

2013-01-29 @ 13:45:24
URL: http://shaminelle.blogg.se/
Heart Mimmi | I Kina

Det är lika ohälsosamt att vara storlek XXS som XXL... Men ALLTID hakar folk upp sig på de smalaste. Du har inte uppmanat någon till att vara ohälsosam.

Håller tummarna för dig på vägningen sen, kommer garanterat ha gått superbra! :) Keep up the good work.

2013-01-29 @ 15:26:08
URL: http://mimmis.spotlife.se
Heart sannas rum

Men seriöst? Klart - jag håller med henne om att jag tror att bilden du la upp på XXS är vääääldigt väldigt smal, och en XXS skulle nog till och med se byllsig ut på henne, å andra sidan skriver du att DET ÄR DIN ÅSIKT OCH DIN BILD AV HUR DET LIGGER TILL ! Vi har ju yttrandefrihet i Sverige, så du måste ju få uttrycka din åsikt . Om detta är din bild så får det väl vara det, om folk inte håller med så får väl de uttrycka vad de har för bild av saken på sin plattform - att säga att du inte ska tycka som du gör är ju den sämsta argumentet någonsin för att få fram sin åsikt . Att förbjuda andra att tycka som de gör liknar mest diktaturfasoner tycker jag ! Jag är glad att vi bor i ett land där man får tycka som man vill och alla borde tycka att det är bra att vi har möjligheten att säga vad vi tycker, istället för att försöka få folk att sluta visa vad de tycker . Du har ju inte ens uttryckt att du tycker att det idealet är något du tycker är fint, bara att det är din bild av ideal och storlekar :)

2013-01-29 @ 16:05:00
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Heart Jennie

Jag tycker inte att du uppmanar till en sund livsstil, som någon skrev.
Det är inte sunt att leva på pulver och soppor.
Huvudsaken är såklart att du mår bra, men det känns fel att kalla detta sunt.

Svar: Fast jag har aldrig kallat min livsstil sund.
iamunstoppable.blogg.se

2013-01-31 @ 13:14:10



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0