Förkyld

Nu har jag varit lite lat med bloggandet idag, men jag har gått och blivit dunderförkyld. Igår var jag täppt i näsan hela dagen (utan nässpray), och inatt vaknade jag flera gånger av att jag hade så otroligt ont i halsen. När jag vaknade i morse var det ännu värre + feber. Nu har jag äntligen hittat nässprayen som var borttappad igår. Så det känns skönare i näsan i alla fall, men inte halsen. Jag vågar ju inte äta halstabletter. Jag vet att många är sockerfria, men det är ändå kalorier i dom. Lika honungsvatten dricker jag inte heller. Men jag ska försöka stå ut. Om två dagar är jag nog frisk igen. Det brukar aldrig hålla så länge för mig.
 
Idag har jag i alla fall ätit sammanlagt 300 kalorier hittills. Kl 19 ska jag äta en färdig jordgubbsshake. där är det ca 200 kalorier. Till kvällen ska jag äta en chokladpudding, med modifast. den är hur god som helst! I den är det ca 200 kalorier också. Efter det ska jag försöka sova. Förhoppningsvis blir det lättare inatt! :)
 

Kommentarer
Heart Anonym

Är du inte rädd för att kroppen, med den dieten och så få kalorier per dag, ska ställa in sig på svält? Problemet med det är ju att när du så småningom börjar äta mer är kroppen inställd på att lagra allt, vilket leder till viktuppgång..

Svar: Så är det med alla dieter. När man väl börjar äta normalt igen så går man upp. Jag har valt att ändra livsstil helt och hållet. vilket innebär att jag inte kommer börja äta "normalt igen". Jag har en plan. Fungerar inte det så är det jättetråkigt, men jag vill ändå göra ett försök. Jag äter ca 700 kalorier om dagen nu och det kommer jag fortsätta med förhoppningsvis i tre månader. Efter det börjar jag lägga till vanlig mat på middagen. Då kommer jag öka till ca 900 kalorier om dagen. Veckan efter det byter jag ut och äter vanlig frukost. Då kommer jag ligga på ca 1000 kalorier. Veckan efter det, två st mellanmål, sammanlagt 1100 kalorier. veckan efter det, lunch, sammanlagt ca 1200 kalorier. Sammanlagt varje dag då kommer jag äta ca 1100-1400 kalorier. Det tycker jag är väldigt bra :)
iamunstoppable.blogg.se

2013-01-12 @ 19:15:02
Heart zandra

usch stackars dig... fast är det inte bättre att ta honugsvatten och halstabletter än att ta shake och choklad pudding om du nu är sjuk... är ju mindre kalorier i det också...

Svar: Fast honungsvatten och halstabletter kan jag ju inte leva på. Jag måste ju ha mat :)
iamunstoppable.blogg.se

2013-01-12 @ 20:00:47
URL: http://zandraisthebest.blogg.se/
Heart J

http://springforlivet.myshowroom.se/files/2013/01/naring.jpg

2013-01-13 @ 02:07:21
URL: http://springforlivet.myshowroom.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0