8 dagar kvar till invägning.

Om åtta dagar väger jag in mig för tredje gången. Tänk vad tiden går snabbt ändå, trots att det ibland känns som att det går fööör sakta! Jag har bestämt mig nu för att jag ska börja äta en middag varje dag. Så om det är någon som har tips på nyttig, kalorisnål mat som jag kan göra (och frysa in) så vore det jättebra! Något jag kommer äta är fullkornsris, kassler, ärtor och majs blandat till en röra. Det kan man ju göra storkok av, och frysa in en massa matlådor, slipper man laga mat varje dag. Något jag även skulle kunna äta i stället för ris är ju bulgur. det är jättegott, plus att det är mindre kalorier i det.
 
Efter att jag har ätit middag i två veckor så ska jag börja lägga till frukost. Troligen blir det havregrynsgröt varje morgon, med ett halvt rivet äpple och lite lättmjölk. Blir jag inte mätt på det så kan jag ju även ha en liten skiva knäckebröd eller ett kokt ägg till. Lunchen tänker jag vänta med att börja äta riktigt av tills nästa månad.
 
Förresten, efter nästa invägning ( i mars) så kommer jag börja lägga ut bilder på mig själv, i underkläder, varje månad. För att även ni ska kunna se förändringen tydligt. Jag har tagit bilder varje månad hittills, så ni kommer även få se startbilderna då (även om jag skäms över dom). Jag måste inse att det är mitt förflutna, och jag tänker kämpa hela livet för att aldrig se ut så igen.
 

Kommentarer
Heart malin

majs är väl kanske inte det bästa om man ska gå ner i vikt? förslag kan vara att göra storkok på grytor? typ tomatsås, salt, peppar, buljong med broccoli, linser, kikärtor, osv?

2013-02-20 @ 19:32:49
Heart Therese

Rent spontant säger jag skippa majsen ! Det är bara tomma kalorier, dessutom rätt mycket och bara kolhydrater. Släng på en klick minikeso eller stekt äggvita istället ! :)
Jag kommer att börja en strikt diet 4 mars och kommer då börja lägga upp mycket kalorisnåla recept på min blogg ! Lycka till !

2013-02-21 @ 08:39:31
URL: http://dorseen.wordpress.com
Heart Emma

Åh, jag är så imponerad över vilken disciplin du har haft! You go girl. :)

2013-02-21 @ 11:01:44
Heart Lilly

Jag är inte så bra på att komma på recept, men avokado är en mycket nyttig och bra grönsak med nyttiga fetter som man blir mätt på! Så ät mycket avokado! Du kanske kan göra många soppor av olika grönsaker, morotssoppa, potatissoppa, löksoppa, svampsoppa? Det kan man göra storkok av och spara länge, och det är smalt och nyttigt! Lycka till. :)

2013-02-21 @ 16:02:17
Heart lisa

falafel och hirs biffar - Jättebra

2013-02-22 @ 20:28:00
Heart Matilda

Kyckling till förbannelse! :)

2013-02-24 @ 22:11:28
URL: http://www.mkcr.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0