periodisk fasta

två veckor kvar nu, Sen ska jag testa en helt ny variant. "periodisk fasta". Jag ska alltså deffa! Det kan vara så att det inte är någonting för mig. Men jag ska göra ett 3 månaders-försök. Funkar det bra (om jag alltså går ner något i vikt), då fortsätter jag. En stor anledning till att jag "gav upp" denna gång är för att jag har stått stilla i vikt några månader nu. Visst, jag var medveten om att man ibland står stilla. Men TRE månader??
 
I alla fall så skrev jag ett väldigt desperat mail till gladiatorn pansar, han har blivit lite av en förebild för mig. Jag hade aldrig förväntat mig att han skulle skriva tillbaka. Men det gjorde han! Han berättade för mig hur han åt, och tipsade om vad jag borde göra. Så jag har gått igenom hans diet, och valt att äta ungefär som honom. Jag känner på mig att det här kommer bli superbra!
 
Tryck på bilden på honom för att läsa om hans matintag:
 
 

Kommentarer
Heart Jessica

För att du ska kunna gå ner i vikt måste du först inse dina misstag och sluta ljuga för dig själv. Det finns inte ens chans att du har legat på ett kaloriunderskott i tre månader utan att ha gått ner i vikt - det är bullshit.

Jag vet själv när man inte sköter sin kost så kan man lätt säga "men så mkt äter jag ju inte - ändå går jag upp osv". Det är till 99% bara lögner alltihop för att man ska må bättre. Visst - man står stil ibland, men inte i tre månader när man har ett så högt bmi som du och om man sköter kosten. Man kan stå stil kanske 1-3 veckor MAX. Grejen är att när man står stil i 1-2 veckor det är då man börja äta lite mer för att man förlorar motivationen - vilket jag förstår.

Alla har olika ämnesomsättning osv - det stämmer. Men om man ska gå ner i vikt är det en enkel regel man behöver följa: Gör av med mer än du stoppar i dig. Sluta håla på att hitta genvägar och olika viktminskningsmetoder (tex sopdiet osv). Börja ha koll på hur mkt du förbränner och hur mycket du stoppar i sig. Testa appen shape up.

Minns att du skrev innan du började att "om ett år är jag smal". DU hade kunnat vara normalviktig nu till jul om du hade skött din kost - tänk på det...

2013-08-06 @ 23:27:28
Heart Elin

Kan inte du skriva lite om hur du ska lägga upp det här osv? :) Är själv ganska sugen att börja med periodisk fasta och det hade vart kul att se hur du ska göra. :)

2013-08-07 @ 00:02:42



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0