Så sugen på utlandsresa!

Jag är så otroligt sugen på att åka utomlands igen. Jag vet att jag inte ska göra det på minst ett halvår. Jag vet att min diet kan brytas när jag är där, och den risken vill jag inte ta. Istället borde jag sikta in mig på att jag ska få en resa som belöning när jag når min målvikt. Jag älskar verkligen att resa, och har gjort väldigt många resor i mitt korta liv. De resor jag har gjort är:
 
- Kanarieöarna 1997
- Grekland 2000
- Bulgarien 2002
- kanarieöarna 2004
- Grekland 2007
- Grekland 2008
- Lettland 2008
- Frankrike 2008
- Frankrike 2010
- Tunisien 2010
- Tunisien 2011
- Frankrike 2011
- Frankrike 2012
- Egypten 2012
 
Jag tror det var alla.
Alla frankrikeresor + Lettlandresan har jag gjort själv. Då har jag blivit bjuden av skolan och Svenska kyrkan. Resten av resorna har jag gjort med familjen. Jag och min mamma prioriterar faktiskt resor ganska stort, eftersom vi båda älskar att resa. En resa kan göra så mycket med en människa. Som min egypten-resa t.ex. När jag var där så upptäckte jag hur mycket jag älskar vatten. Jag var ute och snorklade i tre hela dagar, och det var bland det bästa jag har gjort i hela mitt liv!
 
Åker jag inte till egypten igen nästa gång så vill jag till Asien. Jag har aldrig varit där förut. Det som lockar mig mest då är Indien. För det första för att det är så vackert. Men den största anledningen är tack vare alla otroliga människor där. Det sägs att människor från Indien är väldigt snälla.
 

Kommentarer
Heart Barbie Med Syndrom

Even Barbie Wants To Be Me - Vill du ha en länk på min blogg? Kommentera inlägget "Bli Dagens Blogg" så är du med och tävlar om en länk på en av Sörmlands största bloggar!

2012-12-14 @ 18:29:44
URL: http://www.nattstad.se/barbiesyndrom
Heart Mimmi | I Kina

Jag har själv rest väldigt mycket i mitt liv. Har flygit över 50 gånger och besökt drygt 20 länder. Just nu bor jag i Kina och arbetar som engelsklärare. Kan verkligen rekommendera både Asien och Kina då det är så fruktansvärt annorlunda här! Och väldigt lärorikt dessutom.

Tycker det är bra att du tar tag i din vikt i början av nästa år och det ska bli kul att följa dig. Själv är jag väldigt intresserad av kost och träning. Har varit "hobby-personlig tränare" åt mina vänner och hade tänkt utbilda mig till det nästa höst. Så om du har någon som helst fråga om det är det bara att höra av dig :)

För övrigt kan jag tipsa om en väldigt bra applikation i telefonen. Shape up heter den och du skriver in din längd, vikt, ålder osv och sedan räknar den ut hur mycket kalorier du bör äta varje dag. Du kan även skriva i vad du äter dagligen och lägga till träningspass. Den ändras automatiskt hur mycket kalorier du bör äta när du ändrar vikt, lägger till träningspass etc. Galet bra applikation och jag rekommenderar den start när du vill gå ner i vikt.

Stort lycka till med din viktnedgång!

2012-12-15 @ 16:18:05
URL: http://mimmis.spotlife.se
Heart Erik

Hej,




Vi bildades med syfte att skapa möjligheter för unga människor går till Kina besöka och lära. Det är en slags kombination med: Språkresor, Au pair, Engelsklärare i Kina.




Vi gillar Kina, men mest av allt, vi älskar tanken att fler människor kommer att ha en chans att uppleva det, precis som vi har gjort. Men vi behöver din hjälp, sprida orden.




Jag skulle vilja fråga dig, hur tycker du om vårt program? och kanske kan du hjälpa oss att marknadsföra den?




Mvh,
Erik




http://www.2happybirds.com/about-sprakresor-au-pair-engelsklarare-i-kina/

2014-03-08 @ 20:05:06
URL: http://www.2HappyBirds.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0