Prestationsångest!

De flesta som gissar på min viktnedgång säger runt 10 kilo. Det är 2,5 kilo i veckan. Det jag vill gå ner varje vecka för att vara nöjd är ett kilo, fast egentligen är det ju ett plus så länge det är ett minus. I och för sig brukar man gå ner mest första veckorna, men det brukar kunna ta stopp i vecka 3 eller 4. Det är det jag oroar mig för att det har gjort. Min diet har ju verkligen gått superbra, men träningen har jag inte lagt ner så mycket tid på. Det jag har gjort den här månaden är 4 promenader, tränat 3 gånger till sandras CD, dansat zumba 1 gång. Det är sammanlagt 8 träningspass på 30 dagar. Det innebär att jag i snitt har ca 3 dagars mellanrum mellan varje träningspass. Men det ska bli bättring! :)

Kommentarer
Heart Bella

Du klarar det! :) Själv tränar jag 5 gånger i veckan, inte för att gå ner i vikt utan för att ha en sund kropp :) Kram!

2013-01-30 @ 12:56:34
URL: http://bellzors.se
Heart Mariachen

Jag gissar på 9 kilo :)

2013-01-30 @ 13:47:50
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Heart Evelina

Det är bara att sticka iväg och träna lite oftare! Bättre med mer träning än att svälta sig. Då kommer kroppen att må bättre i slutet av din viktnedgång :) Det behöver ju inte vara hårdträning varje dag men jag rekommenderar att du nästan varje morgon ger dig ut på en morgonpromenad. Det ger en superbra start på dagen dessutom och promenader har alla tillgång till! :D

2013-01-30 @ 15:00:30
URL: http://evelinarydh.se
Heart Sara

Varför har du inte tränat då? Trodde du skulle satsa allt denna gång? Du har ju verkligen haft tid till det då du inte arbetar :)

2013-01-30 @ 16:25:14
URL: http://sarriahlstrom.blogg.se
Heart Mia

Anledningen till att man tappar mycket vikt i början är för att man tappar mycket vätska. Sen går det långsammare ju längre tiden går eftersom du hela tiden väger mindre och därför förbränner färre kalorier och behöver ett större kaloriunderskott för att gå ner lika mycket i vikt. Sen kan det ju hända att kroppen inte gör precis som den "borde" när man är på diet, men på en månad kommer du garanterat se ett minus så länge du sköter kosten :)

2013-01-30 @ 21:47:51
URL: http://duvetmia.se
Heart Anna

Tips: Skaffa dyrt gymkort så du inte har något val att gå dit. Man vill ju inte slösa pengar i onödan ;) Så gjorde jag och tränar 5-6 ggr i veckan nu. Det är värt! Haha. Lycka till med allt.

2013-01-31 @ 09:17:56
Heart Mimmi | I Kina

När jag flyttade till Kina gick jag ner 7 kg på 4 veckor. Jag var och är inte överviktig och tränade ingenting under den tiden heller. Men maten var så fruktansvärt äcklig att jag bara åt 1000 kcal per dag. Men efter det stannade det upp lite, gick ned totalt 12 kg på 2 månader enbart för att jag inte klarade av den kinesiska maten (men åt 1 gång i veckan på Mc Donalds eller KFC).

Ju större man är, desto mer går man ner i början. Jag tror du har gått ner mer än vad du själv tror, men oftast märker man inte det på sig själv medans ALLA i ens omgivning ser och märker det ganska tydligt. Jag tror även att du kommer bli positivt överraskad av resultatet av viktnedången! Men självklart varierar det från person till person hur lätt man har för att gå ned i vikt, ämnesomsttning och så.
Keep it up, du klarar det här galant! :)

2013-01-31 @ 12:07:42
URL: http://mimmis.spotlife.se
Heart Emmeli

träna mera! trappa upp ännu mera!

2013-01-31 @ 18:47:57



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0