Only action brings ideas to life.

Jag tänkte berätta om en dröm jag har.
 
I många år nu så har jag drömt om att göra en sak. Det är de senaste 9 månaderna jag har insett att det går, om man verkligen kämpar. Jag vill starta en hjälporganisation, där mina mål kommer vara att hjälpa barnsjukhus och barnhem som är i brist på ekonomi. Mitt största mål är att någon gång bygga ett eget barnhem. Barnhemmet ska helst vara någonstans i södra afrika. Men jag skulle även vilja hjälpa barn i Indien.
 
Många har sagt åt mig att det här aldrig skulle fungera. Man måste ha jättemånga års erfarenhet av företagande osv. Men, som jag brukar säga: "om andra kan klara det, varför skulle inte jag kunna det?".
För att få in pengar till företaget skulle jag till en början ha volontärarbetare, som senare har en chans till anställning. Arbetarna skulle stå med bössa, besöka privatpersoner, besöka företag osv, för att samla in pengar. Något man även skulle kunna fixa är välgörenhetsgalor osv.
 
Denna otroliga kvinna startade ett barnhem i Afrika på egen hand. Kan hon göra det så kan väl även jag.
 
Anmäl er till veckans blogg här:
 

Kommentarer
Heart Anonym

Gjort idag?

2013-01-04 @ 22:53:46
URL: http://sandraaac.blogg.se
Heart Madde

Det drömmer jag oxå om..

2013-01-04 @ 22:56:03
URL: http://ensmalaremidja.blogg.se
Heart Anonym

http://skitungarna2011.blogspot.se/ kan dom kan du!

2013-01-05 @ 00:29:16
Heart - 25 kilo på ett år. Följ min resa från början!

Hej! Min dröm är att åka på en volontär resa, vill både hjälpa utsatta människor och djur. Jag ska gå ner 25 kilo i år har jag bestämt. Jag är 21 år och har precis börjat. Det känns som att vi är ganska lika. Hoppas att du kikar in på min blogg. Ha det bra kram:)

2013-01-05 @ 01:00:48
URL: http://www.timetochange.devote.se
Heart Camilla

Klart du kan om du vill :)

2013-01-05 @ 22:31:54



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0