angående jobb

det är jättemånga som har frågat angående min jobbsituation. så istället för att behöva svara på allas kommentarer så skriver jag ett inlägg om det istället. jag är arbetslös. jag har varit det i ca två och en halv månad nu, och det är jättetråkigt. jag söker jobb. jag söker alla jobb inom vård osv som jag är kvalificerad till. tyvärr är det många som vill att sin personal ska ha körkort, och jag har verkligen inte råd med det just nu (eftersom jag är arbetslös). det är en ond cirkel. jag blir så trött. men faktiskt så har jag ett jobb på gång. jag skickade in ett cv dit, och jag fick ett svar angående att hon vill träffa mig och se vem jag är innan jag börjar jobba där. men nu har hon inte ringt på en vecka, så jag tänkte ringa henne i morgon och prata lite med henne. det är bara ett deltidsjobb, men det ska bli skönt att få en anledning till att gå upp tidigt på morgonen och aktivera mig. ju mer jag vilar, desto tröttare blir jag.

och angående träningen, jag vill så gärna träna, men jag här fastnat på nå vis. jag vet inte hur jag ska göra för att komma igång. är det någon som vill motivera mig så är jag väldigt tacksam :)

p.s. är det en massa felstavningar så beror det på att jag skriver från mobilen, och den rättar mina ord fel hela tiden, och håller på och lägger till en massa ord ;)
ha en bra dag !

Kommentarer
Heart Sara

Ett riktigt bra tips är att varje morgon innan frukost gå en timmas powerwalk. Jag gjorde ett test för ett tag sen för att se om det stämde. På drygt 2 veckor hade jag nästan gått ner 5 kilo genom bara promenader! :D Testa du också, det är en bra början! Kolla gärna in min blogg också för där skriver jag mycket om träning och hälsa!

2013-01-24 @ 12:04:04
URL: http://sarriahlstrom.blogg.se
Heart Vendela

Du måste hitta något som är roligt! Att motionera är skittråkigt enligt mej, däremot ÄLSKAR jag att träna boxning fyra gånger i veckan! Förstår du vad jag menar? Det är kul att spela tennis, innebandy, basket, klättra, badminton, rida, men ut o springa är ju oftast drygt.

2013-01-24 @ 12:31:17
Heart aida

Börja med något litet, tex stå i planka 2 min, och 20 situps innan du går och lägger dig,
då kommer du att känna dig duktig och då tror jag att hungern efter att få börja träna på riktigt kan växa ;)

Testa i en vecka i alla fall! (och kanske öka successivt)

Det här är inget tips, det här måste du göra för min skull ;)

Hejar på dig!

2013-01-24 @ 14:18:41
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Heart Elin

Sätt igång musik så blir det lättare att träna, & roligare :) Favoritmusiken, gärna sånt med tempo om det är sån träning man ska göra. Iaf jag blir mer pepp då :)

2013-01-24 @ 14:23:19
URL: http://eeeelinpettersson.blogg.se
Heart sannas rum

Åh lycka till och hoppas att du hittar ett jobb snart :) Men ibland får man söka jobb som inte kräver erfarenhet också, kanske kontorsjobb eller butiksjobb :)

2013-01-24 @ 15:28:33
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Heart malena

hej! jag vill gärna motivera dig om jag kan! om du ser min mailadress får du gärna höra av dig, eller lägga upp din egen, så mailar jag dig :)

2013-01-24 @ 16:09:20
Heart H

Det är superviktigt att du hittar nånting som du tycker är roligt! Jag HATAR att träna annars, och har varit värsta soffpotatisen.
Men nu har jag skaffat ett xbox med kinect, så jag dansar 40 minuter varje morgon och det är SKITKUL! :) Har tappat 8 kilo sen dess, och äter vanlig mat, som jag tycker är gott. Gäller att hitta nåt som man inte tröttnar på.

2013-01-24 @ 18:40:07
Heart Julia

Jag är mellan 2-3 och vill bli som 2:an. Tränar basket 4 gånger i veckan och gymmar 2 gånger! Försöker skippa vissa saker som är onödigt, tex juice och andra drycker som läsk. Tänker inte riktigt på vad jag äter utan mer på hur jag tränar. Dock är jag inte jättestor heller men jaja.

2013-01-25 @ 00:24:40
Heart My

Håller tummarna för dig att det går bra med jobb :) Huvudsaken man får en sysselsättning iaf :D

2013-01-25 @ 04:33:13
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0