I am a fighter.

Jag har bestämt mig för att det är dags att börja lägga ut kroppsbilder vid varje invägning nu. Jag har varit jätterädd för det ett tag nu. För att jag skäms så otroligt mycket över min kropp. Men nu har jag insett att jag inte har någonting att förlora. Visst, jag kan få elaka kommentarer angående hur min kropp ser ut, men det ger mig ännu mer motivation till att aldrig se ut såhär igen. Jag är också helt säker på att jag kommer att få väldigt fina kommentarer, eftersom jag vet hur mycket min kropp verkligen har förändras under de här månaderna. Även om det inte är mycket i vikt, så är det många cm som har försvunnit.
Att lägga ut bilder på min kropp gör mig även mer motiverad till att fortsätta. För jag skäms så otroligt mycket över förebilderna. Jag visste inte att jag var så sjukt stor. Jag blir rädd på nytt varje gång jag tittar på dom. Jag blir orolig för att ni ska se mig endast som den feta tjejen på bilden. Och jag vill verkligen inte vara den feta tjejen mer. Därför motiverar det mig som fan att lägga ut massa bilder på mig där jag var som störst. Eftersom jag vet att jag aldrig tänker låta mig själv bli så stor igen. ALDRIG. Jag skäms över hur jag såg ut den första januari. Jag vet att jag inte ser ut så nu. Men skulle jag gå upp i vikt nån gång, då vet ni exakt hur jag ser ut när jag väger så mycket, och det tänker jag inte låta er göra.
 
Det är så svårt att förklara hur jag känner, och det känns som att jag bara sitter och ordbajsar ut en massa babbel som ingen förstår sig på. Det jag ville komma fram till med det här konstiga inlägget är i alla fall:
- Jag ska börja lägga ut kroppsbilder
- Jag är så pass motiverad att jag vet att jag aldrig kommer se ut så igen
- Jag tror att all respons på bilderna kommer få mig att växa otroligt som människa.
 
Nu ska jag äta lite mat, kl sex åker jag in till stan för att träna. Jag är toknervös, eftersom träningspassen är så jobbiga. Men jag vet att jag kommer klara det. because I am a fighter.

Kommentarer
Heart Bloggläsare

Ska bli så spännande att se!
Tänk på att du dessutom ger grym inspo och motivation till andra som försöker gå ner i vikt.
:)

2013-04-23 @ 20:14:42
URL: http://www.blogglesaren.blogg.se
Heart Jenny

Jag ångrar jättemycket att jag inte tog bilder innan jag började gå ner. Dock så ogillar jag också att kolla på gamla bilder från min väns kamera (trots att jag undvek det), det är en så olustig känsla. Man frågar verkligen sig själv hur det gick till.
Jag borde ta lite bilder nu för att hålla motivationen igång, men jag skyller på att jag inte har något bra stället att fota på.....

2013-04-23 @ 21:43:58
URL: http://jennyhallman.wordpress.com/
Heart Milla

Mycket spännande. Modigt av dig, du är en tuff tjej och en god förebild :)

2013-04-24 @ 17:57:36
URL: http://www.soapbar.eu
Heart 72pannpr

Du är så modig och jag som just börjat min viktresa gillar att få för och nu bilder så längtar jag att få se din bild när du är klar med

2013-04-25 @ 05:42:37
URL: http://72pannor.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0