Musik

För att ni ska få lära känna mig så bra som möjligt så måste jag ju berätta lite mer om mig själv. Så idag tänker jag berätta om en av mina stora passioner i livet - musiken.
 
Jag har sjungit i hela mitt liv. Jag började sjunga i kör när jag var 7 år. När jag var 12 så slutade jag där på grund av att jag var för gammal. Jag hittade en annan kör som jag gick när jag var 14-15. Jag insåg snabbt att det där med körer inte var något för mig. För det första för att i den där kören tävlade ALLA om vem som sjöng bäst. Men även för att jag inte vill sjunga samtidigt som 20 andra. jag vill ju va i centrum.
 
När jag var 17 så insåg jag för första gången att jag hade en talang. Jag visste att den inte hade kommit fram riktigt än, det var något som saknades. Jag sjöng tillsammans med en kille i min förra klass. Det fungerade hur bra som helst, och det fick mig att må otroligt bra. När jag fyllde 19 så åkte jag till Frankrike med kyrkan. där sjöng vi mycket. Jag fick höra där att jag sjöng väldigt bra, men att de tyckte att jag skulle köpa ett instrument att ha till. en gitarr t.ex. Det första jag gjorde när jag kom hem från Frankrike var att jag köpte en gitarr med tillbehör. Det var det bästa köp jag har gjort i hela mitt liv. Jag har aldrig tagit gitarrlektioner, jag har inte ens låtit någon annan hjälpa mig med gitarrspelandet. Så jag måste säga att jag spelar ganska bra, jag har ju bara spelat i 15 månader.
 
Jag sjunger när jag mår bra. Jag sjunger när jag mår dåligt. Jag sjunger när jag vill bli pigg. Jag sjunger när jag vill slappna av. Jag sjunger när jag sitter hemma ensam. Jag sjunger på förfesten innan jag ska ut på krogen.
 

Kommentarer
Heart EmiliaM

Gud, vad inspirerande du är. Jag tror du nog hjälper många med övervikt, och det är jättekul att följa din resa. Kram!

2012-12-17 @ 11:51:25
URL: http://emiliam.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0