Mina delmål.

Just nu har jag en BMI på 42.9. på nyårsafton kommer min BMI troligen ligga på 43 någonting. Jag har aldrig trott att jag faktiskt är så stor som jag är. Jag har dödlig fetma. Jag kan dö för att jag är för fet. Nu måste jag verkligen göra något åt detta, för jag mår verkligen inte bra av att veta att jag inte skulle leva lika länge om jag fortsätter på samma vis. Jag älskar ju livet, och jag vill leva det så länge som möjligt!
 
Jag tänkte berätta lite om mina mål som jag har..
 
Delmål 1: 106 kilo. Det är ett ganska litet mål. Men det är bra, för det hjälper mig att fokusera. När jag väl nått det så inser jag att jag faktiskt kan nå nästa, osv. När jag har nått det målet så ligger jag på fetma grad 2, inte dödlig fetma.
 
Delmål 2: 92 kilo. målet är lite större, och det kommer bli otroligt skönt att nå det! För det första för att sist jag hade min stora viktnedgång så kom jag till exakt 92 kilo. Men sen också för att jag hamnar på fetma grad 1.
 
Delmål 3: 79 kilo. Jag har aldrig vägt så lite på 5 år. Det låter lite, men det känns verkligen som evigheter sedan. Når jag denna vikt så har jag inte fetma längre, då står jag på övervikt.
 
Delmår 4: 66 kilo. Då kan jag för första gången sedan jag var barn säga att jag inte väger för mycket. Då räknas jag som normalviktig.
 
Slutmål: Jag har inte bestämt mig riktigt vad min slutsiffra ska stå på. För det första för att jag vill inte bli föör smal, och det känns som att det är hur lite som helst att väga 60 kilo. Men det skulle ju bli ganska coolt om jag gick ner sammanlagt 50 kilo. Det känns så mäktigt på något vis.. Men som sagt, jag har inte bestämt mig för det än, och kommer nog inte göra det förän jag är på delmål tre eller något. då vet jag ju hur mycket mer jag vill gå ner och så.

Kommentarer
Heart Anonym

GRYMT! Följer med spänning!

2012-12-13 @ 11:35:59
Heart Anonym

Har du någon tidsplan? Jag brukar tycka att det blir enklare ju mer konkret det är.

Svar: Nej. Jag vet inte hur snabbt jag kommer att gå ner i vikt, därför vill jag inte bestämma mig för något. jag är så rädd att bli besviken. Men går jag ner 1 kilo i veckan så är jag ju klar efter ett år ungefär. Men jag ska göra en tidsplan efter ca en månad med dieten, då jag vet hur det går!
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 12:22:15
Heart James

Klarar du dig bara förbi dom första veckorna, kommer det gå som på som på räls efter det! Kom bara upp med ett schema att följa till och börja med. Har själv tappat 30 kg, så jag hejar på dig! :)

Svar: Tack så mycket! Ja, jag håller på och kikar lite på hur jag ska lägga schemat. Det är ju två och en halv vecka kvar, så jag hinner nog fixa det :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 14:00:24
Heart L.

Kommer följa detta :)
Tänk på att det tar några veckor för kroppen att vänja sig. Så ifall du ska sluta äta något speciellt gott, så sitter suget kvar ganska länge.
Men kämpa på, vi tror på dig :)

Svar: Jag vet. Det kommer vara jobbigt i början. Men jag klarar det :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 14:57:16
URL: http://kornoholic.blogg.se
Heart V

Blir intressant att följa. Jag själv har tappat ca 20 kg (för 3 år sen.) När jag var överviktig så tränade jag aldrig och åt hela tiden och trodde aldrig att jag skulle bli normalviktig och tänkte aldrig på det för att jag tappade hoppet. sen började jag på friskis & svettis och kan inte leva utan träning idag och jag känner mig som en helt ny människa, så lycka till!

Svar: Tack :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 15:28:52
Heart JP

Varför inte starta nu? Varför vänta till efter nyår? :) Hur som helst: Heja!

Svar: Det kommer ett inlägg om varför jag väljer att vänta. :)
iamunstoppable.blogg.se

2012-12-13 @ 16:30:05
URL: http://jpe.blogg.se
Heart sanna

Kämpa på tjejjen, du kommer klara det hur bra som helst! :)

2012-12-13 @ 16:45:24
URL: http://sanna15.blogg.se
Heart Linda

Heja! Det här kommer du lyckas med galant!
Ett tips jag hört är bra är att unna sig ngt när man nått sina delmål, och då självklart inte godsaker, utan saker man velat ha eller göra ett tag som t.ex de där skorna, eller ett frisörbesök osv.

2012-12-13 @ 20:05:48
URL: http://lindasfagravarld.se
Heart Vettvillingen

Bara att kämpa på!

2012-12-13 @ 21:21:42
URL: http://www.xn--ohlsa-hra.se
Heart josefin

Jag önskar dig all lycka till, jag hoppas att du når ditt mål och inspirera andra så att de slipper hamna i den situation du varit i.

STYRKEKRAMAR

2012-12-14 @ 15:11:53
URL: http://hundra.devote.se
Heart amanda welander

vet inte vem du är, men måste bara säga - stort lycka till!! Håller tummarna med dig, allt går fina du :-)

ha en bra dag!

2012-12-14 @ 21:36:47
URL: http://afternoontea.blogg.se
Heart Ebba

Härligt att du har sån grym motivation! All lycka till!

2012-12-15 @ 14:48:46
URL: http://www.ebbaaa.blo.gg
Heart Sophia

60 kg lite? tycker ärligt inte det är lite, personligen tycker jag det är rätt mycket hehe. men det beror dels på vad man jämför med samt vilken längd man utgår ifrån :P

har ju inte vetskapen om hur lång du är, hittade precis hit via Kenzas blogg. Själv är jag 1,68 lång (och har alltid legat på ca 53 kg) från 15-22 års ålder. Men tycker att du e skitcool om du lyckas genomföra dina mål, dock kommer jag aldrig att förstå hur folk kan lyckas hamna i denna sits. Hur man kan låta det gå så långt............

2012-12-15 @ 17:03:19
Heart Emma

Sophia: Vad var poängen med din kommentar?

2012-12-29 @ 19:28:22
Heart Cherry

Denna blogg kommer jag följa! Själv ska jag gå ner ca 30 kg tills min födelsedag i slutet på september. Hoppas jag klarar det!

Hoppas du når ditt mål också, kämpa på tjejen!

2013-01-07 @ 10:57:37
URL: http://cherrydee.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


www.iamunstoppable.blogg.se

Glöm inte byta ut den tillfälliga profilbilden till din egna.


RSS 2.0